PDA

View Full Version : Banana-Rama 88 conquest



D3UC3S
08-27-2013, 04:45 PM
Since I finally found a project worthy of "building", I figured I would make a thread. It's going to be slow going and boring at first but plan on LS swapping eventually.

Heres what I am starting with:
http://i617.photobucket.com/albums/tt259/nathanschieber/null_zps7d417eae.jpg
http://i617.photobucket.com/albums/tt259/nathanschieber/null_zpsdb6f6ef4.jpg

Just an 88' San Marino yellow conquest TSi. Pretty much stock. Has the SHP package.

I have done a few things so far....there was the biggest stereo system ever in the trunk. It had to go.
http://i617.photobucket.com/albums/tt259/nathanschieber/null_zpse36b2297.jpg

deleted
http://i617.photobucket.com/albums/tt259/nathanschieber/null_zps7f1becd4.jpg

Also couldn't stand all of the yellow on the front end so I painted the grille and fog light covers.
http://i617.photobucket.com/albums/tt259/nathanschieber/null_zps4f69da31.jpg
http://i617.photobucket.com/albums/tt259/nathanschieber/null_zpsd877c510.jpg
http://i617.photobucket.com/albums/tt259/nathanschieber/null_zpsc2ca3637.jpg
http://i617.photobucket.com/albums/tt259/nathanschieber/null_zps77118746.jpg

And just so y'all can check out dat ass.....
http://i617.photobucket.com/albums/tt259/nathanschieber/null_zps560771ab.jpg

I will update as often as possible. Stay tuned you knuckle heads....

Matt300ZXT
08-27-2013, 06:27 PM
I've had 2 Quests, wished I had kept them both. Well, at least the badass silver one I had :(

D3UC3S
08-27-2013, 06:47 PM
This is my first and its a blast to drive. Get lots of thumbs up from older guys that wanted one when they were in highschool.

Echonova
08-27-2013, 07:24 PM
w00t!

Sinfix_15
08-27-2013, 08:06 PM
makes me want a moon pie.

D3UC3S
08-27-2013, 08:25 PM
Reminds me of butter.....the good shit, not that healthy crap.

Sinfix_15
08-27-2013, 08:29 PM
Reminds me of butter.....the good shit, not that healthy crap.

I hate when i go to someone's house and they use that fake butter shit, it makes me want to back hand someone. I'm from the south!!! i know how butter is supposed to taste!

D3UC3S
08-28-2013, 04:33 PM
Started looking more into this car....previous owners were retarded

No air filter
Turbine wheel ate something at some point
Oil cooler bypassed....WTF
http://i617.photobucket.com/albums/tt259/nathanschieber/null_zps54a639d9.jpg
http://i617.photobucket.com/albums/tt259/nathanschieber/null_zps78577c21.jpg
http://i617.photobucket.com/albums/tt259/nathanschieber/null_zpsae775119.jpg

Sinfix_15
08-28-2013, 06:17 PM
Looks like that turbo has ate quite a few somethings. I am surprised that vehicles still runs.

D3UC3S
08-28-2013, 06:38 PM
Me too but it runs. Oh well, all the more reason to start looking for a 5.3 or a 1uz v8.

dragoncelica
08-28-2013, 06:47 PM
Just fix what its needed and keep using it till you get all for the swap keep focused, dont hesitate!

D3UC3S
08-28-2013, 08:30 PM
Thanks man. Gonna meet up with some guys from starquestclub this weekend and have them run some tests and such. They are just up the road from me in ducktown. Not too bad of a ride from woodstock. Gonna learn this car inside and out if it kills me.

1sickZ
08-28-2013, 09:29 PM
Hey man hit me up Im in Woodstock as well if you need some help... LMK

Josh

D3UC3S
08-28-2013, 09:58 PM
Will do man. What part of Woodstock?

RandomGuy
08-29-2013, 09:33 PM
Since I finally found a project worthy of "building", I figured I would make a thread. It's going to be slow going and boring at first but plan on LS swapping eventually.

Heres what I am starting with:
http://i617.photobucket.com/albums/tt259/nathanschieber/null_zps7d417eae.jpg
http://i617.photobucket.com/albums/tt259/nathanschieber/null_zpsdb6f6ef4.jpg

Just an 88' San Marino yellow conquest TSi. Pretty much stock. Has the SHP package.

I have done a few things so far....there was the biggest stereo system ever in the trunk. It had to go.
http://i617.photobucket.com/albums/tt259/nathanschieber/null_zpse36b2297.jpg

deleted
http://i617.photobucket.com/albums/tt259/nathanschieber/null_zps7f1becd4.jpg

Also couldn't stand all of the yellow on the front end so I painted the grille and fog light covers.
http://i617.photobucket.com/albums/tt259/nathanschieber/null_zps4f69da31.jpg
http://i617.photobucket.com/albums/tt259/nathanschieber/null_zpsd877c510.jpg
http://i617.photobucket.com/albums/tt259/nathanschieber/null_zpsc2ca3637.jpg
http://i617.photobucket.com/albums/tt259/nathanschieber/null_zps77118746.jpg

And just so y'all can check out dat ass.....
http://i617.photobucket.com/albums/tt259/nathanschieber/null_zps560771ab.jpg

I will update as often as possible. Stay tuned you knuckle heads....
I swear they don't look right UNTIL you do that (black grille)

D3UC3S
08-29-2013, 09:41 PM
To me it looked like a cheap maaco paint job where EVERYTHING gets painted. The more I think about it tho, the more I like the yellow. Apparently it's a fairly rare color and somewhat desirable.

May change the tag to "NNAPUDN"

RandomGuy
08-30-2013, 01:54 AM
To me it looked like a cheap maaco paint job where EVERYTHING gets painted. The more I think about it tho, the more I like the yellow. Apparently it's a fairly rare color and somewhat desirable.

May change the tag to "NNAPUDN"
Nah it's not a cheap paint job. Conquests came like that, while starion grilles came black.

Basically you car is JDM TYTE now

-EnVus-
08-30-2013, 02:25 AM
Nah it's not a cheap paint job. Conquests came like that, while starion grilles came black.

Basically you car is JDM TYTE now
Judging by the door and hatch seals it was a cheap paint job either way lol

D3UC3S
08-30-2013, 05:44 AM
Oh snap! JDM FO LYFE!

And yes, It has been re sprayed once and had the nose sprayed another time...both done fairly cheap. IRL you can tell but thankfully pictures hide some of that.

D3UC3S
09-06-2013, 11:17 PM
Got a nice clean gas tank coming from Massachusetts. Sick of car dying at half a tank of gas. Hey Josh, wanna come help me drop a tank?

http://i617.photobucket.com/albums/tt259/nathanschieber/null_zps79840fcd.jpg

http://i617.photobucket.com/albums/tt259/nathanschieber/null_zpsa5c0a4f6.jpg

-EnVus-
09-07-2013, 12:01 AM
Got a nice clean gas tank coming from Massachusetts. Sick of car dying at half a tank of gas. Hey Josh, wanna come help me drop a tank?

http://i617.photobucket.com/albums/tt259/nathanschieber/null_zps79840fcd.jpg

http://i617.photobucket.com/albums/tt259/nathanschieber/null_zpsa5c0a4f6.jpg
Why you fishing for parts that far away georgia has plenty and also northern parts really ?

D3UC3S
09-07-2013, 12:10 AM
You know how hard it is to find a tank with a clean inside for an 88 starquest??....there's ONE in GA and its in waaaaaay worse shape.

Go ahead and search....ill wait.

All northern cars didn't get beat up by salt. Some of these cars sat in garages all winter. Plus road salt doesn't go inside your gas tank and that's what matters to me. It's clean as hell inside where mine is not. Outside is a wire wheel, power drill, and a can of black paint from being new. I'm using my Bosch fuel pump and selling that stocker.

-EnVus-
09-07-2013, 12:25 AM
I know where 3 sit and 1 i know for sure has or did have a clean one

D3UC3S
09-07-2013, 12:34 AM
I'm not gonna spend a whole weekend traveling around and dropping old ass gas tanks in the hopes they aren't rusted out or the sump is clogged. Not when I can PayPal some dude $100 with a good rep in the SQ community and have it shipped to my door.

Seems like a no brainer to me.

So where are these 3 that are sitting??? I do wanna buy a few shells to part out and make a few bucks to supplement my build money. Serious as shit on that.

-EnVus-
09-07-2013, 12:44 AM
I'm not gonna spend a whole weekend traveling around and dropping old ass gas tanks in the hopes they aren't rusted out or the sump is clogged. Not when I can PayPal some dude $100 with a good rep in the SQ community and have it shipped to my door.

Seems like a no brainer to me.

So where are these 3 that are sitting??? I do wanna buy a few shells to part out and make a few bucks to supplement my build money. Serious as shit on that.
Only part out wont sell whole cars

D3UC3S
09-07-2013, 08:24 AM
Gay sauce